Blogger yg spotting !

Selasa, 14 Julai 2015

Jenaka si kecil memalam hari :D

بسم الله الرحمان الرحيم

Semalam ada satu kisah lucu yang mencuit hati aku,
si 'baby' ni haaa melawak..baby' ni dua pupu aku,
umurnya baru 3 tahun..
tapi..
petah nau berkata-kata
geram lak aku ngan dia ni

~So, terjadilah dialog kecil antara aku & baby~


Baby : Kak aiman, kak aiman dah besar ke?
Aku : Aah kak aiman dah besar
Baby : Kak aiman gemuk? *muka x bersalah*
Aku : Apa??? *bolatkan mata besau2*

~Di ulangnya soalan kedua tadi berkali-kali~

Aku : Apa?? Abis tu baby x gemuk?
Baby : Baby x gemuk.. *senyum ngan muka x bersalah*
Aku : Abis tu abg (abg si baby) panggil baby gemuk?
Baby : Aah baby dah gemukla.. *sambil pegang perut dia*
Aku : Haaa tau pun..mengata kak aiman ek..
 *dalam hati~pandai si kecik ni*

Baby : Tengok ni..ada baby dalam perut baby..
Aku : *muka terkejut* Ada baby dalam perut baby?
Anak sape? *dalam hati~pepandai je baby ni*
Baby : Anak Khalis Iman.. (cousin dia)

~Aku ulang tanya anak siapa dia tetap cakap anak si Khalis~

Aku : Amboiii..kemaen baby ehh..pandai!
dah berapa bulan? *gelak besar aku*
Baby : Dua.. *sambil tunjukkan jairnya nombor dua*



*Bhahahahahahahahaahahaha*

Gelak besau aku weyy. Ko tengok budak2 sekarang..
Haa kemain ye..pandai je bab2 gitu..
Kecik2 dah tau ada baby bagai..masa aku dulu,
duk main anak patung lagi..wahaha

MORALNYA : 

Ko jaga leklok anak2 kecik zaman sekarang, 
banyak sangat isu anak2 kita hari ni,
 kalau x jaga dari awal ranap lah akhlaknya,
Jangan amik remeh sangat benda2 camni..
Ajar anak2 batas2 pergaulan yang Islam gariskan,
pastu didik dengan didikan Islam & apa yang nabi ajar..
In shaa Allah anak2 tak mudah terpengaruh sebab 
apa2 dorang nak buat akan ada iman yang 
membatasi diri dan akal untuk berfikir dengan baik  

~Sekian :) ~

Tu pun nak citer? Suka hati aku lerr 
*ngeee*

~mAy AllAh bLess!Ng uS~

sharing is caring

1 ulasan:

  1. Do you want to deal with the 2-factor authentication issues that are generating the error in the functioning of the Bithumb? 2fa is the significant component to save the account from unwanted activities that can break your account. Dial Bithumb Support Number at 1-800-665-6722 and avail all the clarifications and maneuverings that are expected to fix the issue immediately. You always have the support of the team so, don’t get fretted whenever you struggle with any problem.Visit website:-http://www.cryptophonesupport.com/exchange/bithumb

    BalasPadam

hArAp kAL!An sUd! m'bR! p'IngAtn kPd dR! iN! (^.^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...