Blogger yg spotting !

Selasa, 14 Julai 2015

Jenaka si kecil memalam hari :D

بسم الله الرحمان الرحيم

Semalam ada satu kisah lucu yang mencuit hati aku,
si 'baby' ni haaa melawak..baby' ni dua pupu aku,
umurnya baru 3 tahun..
tapi..
petah nau berkata-kata
geram lak aku ngan dia ni

~So, terjadilah dialog kecil antara aku & baby~


Baby : Kak aiman, kak aiman dah besar ke?
Aku : Aah kak aiman dah besar
Baby : Kak aiman gemuk? *muka x bersalah*
Aku : Apa??? *bolatkan mata besau2*

~Di ulangnya soalan kedua tadi berkali-kali~

Aku : Apa?? Abis tu baby x gemuk?
Baby : Baby x gemuk.. *senyum ngan muka x bersalah*
Aku : Abis tu abg (abg si baby) panggil baby gemuk?
Baby : Aah baby dah gemukla.. *sambil pegang perut dia*
Aku : Haaa tau pun..mengata kak aiman ek..
 *dalam hati~pandai si kecik ni*

Baby : Tengok ni..ada baby dalam perut baby..
Aku : *muka terkejut* Ada baby dalam perut baby?
Anak sape? *dalam hati~pepandai je baby ni*
Baby : Anak Khalis Iman.. (cousin dia)

~Aku ulang tanya anak siapa dia tetap cakap anak si Khalis~

Aku : Amboiii..kemaen baby ehh..pandai!
dah berapa bulan? *gelak besar aku*
Baby : Dua.. *sambil tunjukkan jairnya nombor dua*



*Bhahahahahahahahaahahaha*

Gelak besau aku weyy. Ko tengok budak2 sekarang..
Haa kemain ye..pandai je bab2 gitu..
Kecik2 dah tau ada baby bagai..masa aku dulu,
duk main anak patung lagi..wahaha

MORALNYA : 

Ko jaga leklok anak2 kecik zaman sekarang, 
banyak sangat isu anak2 kita hari ni,
 kalau x jaga dari awal ranap lah akhlaknya,
Jangan amik remeh sangat benda2 camni..
Ajar anak2 batas2 pergaulan yang Islam gariskan,
pastu didik dengan didikan Islam & apa yang nabi ajar..
In shaa Allah anak2 tak mudah terpengaruh sebab 
apa2 dorang nak buat akan ada iman yang 
membatasi diri dan akal untuk berfikir dengan baik  

~Sekian :) ~

Tu pun nak citer? Suka hati aku lerr 
*ngeee*

~mAy AllAh bLess!Ng uS~

sharing is caring

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

hArAp kAL!An sUd! m'bR! p'IngAtn kPd dR! iN! (^.^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...